Van Leeuwen Catering vernieuwt
Ze zijn al een aantal jaar niet meer weg te denken van de menukaarten in restaurants, en ook op het menu van Van Leeuwen Catering waren ze al te vinden: vegetarische producten. Dit jaar heeft de cateraar een stap extra gezet om deze categorie naar een hoger niveau te tillen.

In navolging van trends uit Amerika en de realisatie dat onze voedselvoorraad niet oneindig is, is het aantal mensen dat vegetarisch en veganistisch eet de laatste jaren gestaag toegenomen. Zo is het aantal mensen dat niet iedere dag vlees eet bij de warme maaltijd gestegen van 77% in 2000 naar 89% in 2013, blijkt uit onderzoeken van TNS NIPO in opdracht van Milieu Centraal. Deze producten op het menu omdat ze lekker zijn, maar daarnaast heeft de duurzame cateraar nog een andere reden om ze in het assortiment op te nemen: ze zijn namelijk ook goed voor de gezondheid, én goed voor het milieu. Driedubbele winst dus.

In ontwikkeling
Waarom legt Van Leeuwen Catering nu zo de nadruk op vegetarische producten, als die toch al op het menu stonden? Vicky van der Bijl, manager Gezondheid en Duurzaamheid legt uit: ‘Een aantal van deze producten stond inderdaad al op het menu, tussen de rest van de broodjes. We hebben deze producten apart op de kaart gezet, zodat ze gemakkelijk te vinden zijn en je niet de hele menukaart door hoeft te lezen. Daarnaast merkten we de afgelopen tijd dat er meer vraag kwam naar vegetarische en veganistische producten. De producten die nu op de kaart staan, zijn nog maar het begin. Achter de schermen zijn we druk bezig met de ontwikkeling van allerlei nieuwe producten, die voldoen aan de richtlijnen van het Voedingscentrum én hartstikke lekker zijn!’