Honderden leerlingen doen mee aan Tikkie-actie

Afgelopen weken liep in de kantines en restaurants van Van Leeuwen Catering een zogenaamde ‘Tikkie-actie,’ een actie waarbij men het aankoopbedrag terug kan krijgen via de welbekende app. De actie liep in samenwerking met Coca-Cola en was geldig op Chaudfontaine Fusion- en Fuze Tea producten.

De actie was zo’n groot succes dat op de tweede dag al direct diverse foutmeldingen binnenkwamen. Wat bleek? Door de grote drukte tijdens de pauze kon het systeem het niet meer aan! Gelukkig was dit vrij simpel op te lossen door het later nog eens te proberen op een minder druk tijdstip. Al binnen twee weken werd het promotiedoel van de actie bereikt, waardoor de actie nu beëindigd is.

Recyclen
De actie, in samenwerking met Coca-Cola, was bedoeld om meer bekendheid te geven aan de laag-calorische dranken binnen het assortiment. Dit hield niet alleen de waters met een smaakje in, maar ook de Fuze Tea. Fuze Tea is vanaf dit kwartaal verkrijgbaar in 100% gerecyclede PET-flessen. Dit levert een besparing op van ruim een half miljoen kilo nieuw plastic, en er vindt 40% minder CO2-uitstoot plaats. Hetzelfde geldt voor Chaudfontaine: de flessen én omverpakkingen zijn vanaf heden allemaal gemaakt van compleet gerecycled plastic, wat jaarlijks ruim 1,3 miljoen kilo nieuw plastic bespaart! Deze stappen sluiten goed aan bij het streven van Van Leeuwen Catering naar een duurzamere wereld en aandacht voor een circulaire economie, waarbij zoveel mogelijk middelen hergebruikt worden.